برف بازی برای کودکان


طبیعت در هر فصل از سال، لباسی متفاوت به تن می کند. در زمستان لباس سفید پوشیده است. هر چند به دلیل آلودگی هوا در اکثر مناطق تهران برف نمی بارد و یا اگر ببارد، سریع آب می شود و فرصت بازی به بچه ها نمی دهد.

همه ما خاطرات شیرینی از برف بازی های دوران کودکی خود داریم. پس سعی کنید برای فرزندان خود نیز این فرصت را به هر طریقی که می شود فراهم کنید. رفتن به یک تور برف بازی کودکان، و یا رفتن به یکی از پارک های شمال شهر در روزهای برفی شاید راهکار مناسبی باشد.

 اول از همه خواهش می کنم فقط لباس های گرم خود را با خود بردارید، و "نکن، سرما میخوری" را در خانه جا بگذارید. تا آخر زمستان بازی هایی به شما معرفی خواهیم کرد. که می توانید با کودک خود بازی کنید. البته برخی بازی ها، نشستنی و  برای استراحت در گرمای خانه پس از اتمام برف بازی است. اگر با همسایه یا دوست خود که کودکی دارد به برف بازی بروید نیز که واقعا بی نظیر خواهد بود.

معمولا وقتی عبارت برف بازی را می شنوید، پرتاب گلوله برفی به سمت هم اولین چیزی است که برای شما تداعی می شود. شاید حتی در قسمت چشم یا لپ خود ناخوآگاه سوزشی حس کنید که یادگار خاطرات شیرین برف بازی کودکی است. شاید دوست داشته باشید فرند شما نیز این حس را تجربه کند و یا اینکه نگران باشید. بله، پرتاب گلوله برفی به سمت همدیگر می تواند خطرناک باشد، خصوصا اگر با چشم تماس پیدا کند و نگرانی شما قابل درک است. به همین دلیل می توانید به جای نشانه گیری افراد، هدف دیگری به کودک خود ارائه دهید. و با او در این بازی همراه شوید. بازی چند نفره همیشه لذت بخش تر از بازی فردی است.

محدوده سنی: +3 سال

تعداد نفرات: نامحدود

وسایل مورد نیاز: مقوا، روبان، ماژیک یا فقط یک تکه چوب

روش بازی:

1.      روش اول: به کمک یک تکه چوب و یا پای خود یک دایره روی برف ها بکشید. با فاصله از دایره بایستید و گلوله ها برفی را داخل آن پرتاب کنید. (هر قدر سن کودک کمتر است دایره هدف باید بزرگتر باشد و فاصله او با دایره کمتر باشد). سعی کنید با هم دایره را پر کنید و قسمت های خالی دایره را نشانه گیری کنید. هنگامی که دایره پر شد، همه برنده شده اند.

2.      روش دوم: روی یک مقوا دایره های تو در تو هدف گیری (مانند سیبل تیراندازی با کمان) بکشید و برای هر کدام امتیازی تعیین کنید. و به کمک یک روبان آن را آویزان کنید. امتیاز ها را یادداشت کنید. هر کس بتواند رکورد قبلی خود را در دور دوم و سوم و ...بعدی بازی بشکند، برنده است.



کارکردها:

 

 


[ بازدید : 83 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 11 اسفند 1394 ] [ 17:37 ] [ فاطمه حجار ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]